niedziela, 15 stycznia 2012

BMW M3 E46 z kompletnym zestawem sprzęgła od SPEC Clutch

Jako ciekawostka – poniżej kilka zdjęć prezentujących flagowe, sportowe, wysoce wydajne, wzmocnione sprzęgło od amerykańskiego tunera specjalizującego się wyłącznie w produkcji niezwykle wytrzymałych elementów służących do przeniesienia napędu – firmy SPEC której MM-Performance.pl jest wyłącznym dystrybutorem na rynku Polskim.
Zestaw sprzęgła z serii Stage 3+ dedykowany do M3 E46 to sztandarowy zestaw ze stajni SPEC dedykowanym do pojazdów wyścigowych które wymagają opanowania i przyjaznego użytkowania na trasach wyścigowych. Stage 3+ przenosi bardzo potężny moment obrotowy, gwarantuje ekstremalnie długi okres użytkowania. Okładzina tarczy wykonana z specjalnej mieszanki pół metaliczno-carbonowych materiałów ciernych. Oferuje niezrównany współczynnik tarcia, doskonałe właściwości jezdne. Wytrzymałe i trwałe. Do zastosowań w drag, drift, autocross, rally, jazda torowa. Ponadto opcjonalnie zestaw został doposażony w sportowe, wysoce wydajne, bardzo wytrzymałe i ultra lekkie (aluminiowe) koło zamachowe. Wykonane z pełnym wykorzystaniem technologii CNC z anodowanego aluminium (z powłoką tlenku glinu) najwyższej jakości. Gwarantujące niezwykłą wytrzymałość. Jedyne dostępne na rynku koła zamachowe produkowane w tolerancji do 0,001 co gwarantuje idealnie płaską powierzchnie do osadzenia sprzęgła i płynne właściwości rotacyjne dla doskonałej równowagi - co w konsekwencji przekłada się na minimalizację strat oraz długą żywotność silnika. Opracowane przez zespół inżynierów z SPEC Clutch dla konkretnych środowisk i na podstawie jak każdy samochód reaguje na zmiany obracającej się masy. Maksymalny moment obrotowy przenoszony przez taką specyfikację zestawu to 713 Nm - dla BMW M3 E46!






Dla dociekliwych...
Sprzęgło to urządzenie stosowane w budowie pojazdów do łączenia wałów w celu przekazywania momentu obrotowego. Inaczej jest to zespół części służących do połączenia dwóch niezależnie obrotowo osadzonych wałów, czynnego – napędowego i biernego – napędzanego, w celu przeniesienia momentu obrotowego. Sprzęgło składa się z członu napędzającego (czynnego) zainstalowanego na wale napędzającym, członu napędzanego (biernego) zainstalowanego na wale napędzanym oraz elementów łączących. Elementem łącznym może być jedna lub więcej części maszynowych. Dzięki sprzęgłom silniki, zespoły układu napędowego oraz mechanizmy robocze można wykonywać w postaci odrębnych zespołów maszyn i urządzeń, a następnie łączyć je za pomocą montażu. Stosowanie różnych sprzęgieł umożliwia również spełnienie wielu innych zadań, które wymagałyby bardzo skomplikowanej konstrukcji maszyn, a nawet byłyby niemożliwe do wykonania. Sprzęgło tarczowe – sprzęgło poślizgowe posiadające jedną tarczę (płyte cierną), w którym przeniesienie napędu odbywa się za pomocą siły tarcia. Sprzęgło wielopłytkowe cierne jest zwielokrotnionym sprzęgłem tarczowym. Płytki cierne są osadzone na przemian: jedna wewnątrz, następna na zewnątrz. Płytki w tulejach są osadzone na wypustach. Włączenie sprzęgła następuje w wyniku przesunięcia nasuwy, która za pomocą dźwigni dociska zespół płytek. Ot cała filozofia...

Film prezentujący proces produkcji sprzęgieł, kół zamachowych oraz docisków firmy SPEC:
Shift Up!
Zespół MM-Performance.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz