środa, 19 października 2011

Stabilizatory Sportowe Regulowane - Mitsubishi Lancer Evolution X

Stabilizator poprzeczny - jest to elastyczny element zawieszenia, którego zadaniem jest przeciwdziałanie przechyłom poprzecznym pojazdu w czasie jazdy po łuku. Zasada działania jest prosta. Można przyjąć, że stabilizator jest prętem lub rurą o odpowiedniej średnicy, wygiętą w kształcie litery U. Umocowany jest wahliwie do nadwozia lub ramy (np. pomocniczej) a jego zagięte końce przymocowane są do piasty koła. W czasie jazdy po niewielkich nierównościach, koła uginają się jednocześnie, lub różnica ugięcia jest nieznaczna. W tych warunkach stabilizator nie ma wpływu na pracę zawieszenia. W czasie jazdy w zakręcie stabilizator przeciwdziała nadmiernemu zwiększaniu się przechyłu poprzecznego. Powoduje to pewną zależność wzajemną kół danej osi.

Stabilizatory od amerykańskiego tunera HOTCHKIS. Podnoszą sztywność zawieszenia nadając pojazdowi ostrość i szybkość w odpowiedzi na każdy zakręt. Seryjne Evo X posiada lekką podsterowność i bardzo ograniczoną kontrolę przechylenia. Stabilizatory HOTCHKIS skutecznie eliminują tą wadę, pozwalając kierowcy pokonywać zakręty jeszcze szybciej zapewniając przy tym większą dozę bezpieczeństwa.


Film przedstawiający zachowanie Lancer Evo X z seryjnymi stabilizatorami vs stabilizatory HOTCHKIS.

 

Zapraszamy do sklepu , po więcej szczegółów!
Zespół MM-Performance.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz